Van Havermaet NotarisApp: breng uw kantoor in kaart!

Notarissen zijn overbevraagd op alle vlakken, zo blijkt uit de laatste Notarisbarometers van de KFBN. Als notaris wenst u uiteraard uw cliënten zo degelijk mogelijk bij te staan met raad en daad. Vaak zijn er echter bepaalde piekmomenten waarop u het overzicht over uw kantoor dreigt te verliezen. Naast juridische adviseurs zijn notarissen alsmaar meer ook managers van hun kantoor, zeker bij een notarisassociatie. Een praktische tool om de workflow in uw kantoor op de voet te kunnen volgen is dan ook geen overbodige luxe.

Onze tool helpt eveneens om eenvoudig en accuraat de gevraagde informatie voor te leggen aan de bevoegde instanties.

Wij stellen u dan ook graag onze NotarisApp voor, die letterlijk ontstaan is vanuit concrete verzuchtingen vanuit de notariële praktijk. Via deze tool krijgt u een visueel antwoord op o.a. volgende vragen:

• Hoeveel akten zijn er in een bepaalde periode verleden (dit jaar, vorig jaar, deze maand)?
• Wat is de omzet en rendabiliteit van het kantoor?
• Hoe loopt de werkverdeling en de aansturing binnen de notarisassociatie?
• Welke soorten akten werden het meest verleden (vastgoed, familie, vennootschap, varia)?
• Wat is de specialisatie van het kantoor (op basis van type dossiers)?
• Wie is de ideale cliënt (op basis van type dossiers)?
• Hoe ligt de geografische spreiding van mijn klanten? Waar moet ik netwerken?
• Wat is de gemiddelde doorlooptijd van bepaalde dossiers?
• Welke medewerker behandelt welk type dossiers?
• Wat is de individuele werklast per medewerker?
• Wat is de efficiëntie van mijn medewerkers?
• Waar bevindt er zich een bottleneck aan dossiers?
• Welke vacatures moet ik (al dan niet) uitschrijven?
• Vanaf hoeveel dossiers moet ik een nieuwe medewerker aanwerven?
• …

Het ligt in onze bedoeling jullie tijdens onze GRATIS infosessie de laatste versie te tonen van onze NotarisApp en vooral de impact hiervan op de efficiëntie en de rendabiliteit van uw kantoor.

Verder willen wij u ook een zeer korte update bezorgen van enkele recente standpunten en beslissingen van de Vlaamse Belastingdienst met de nadruk op successieplanning.

Achteraf bieden we jullie de mogelijkheid tot nabespreking tijdens een hapje en drankje.

Deze infosessie staat enkel open voor (geassocieerde) notarissen en notariële stagiairs.

We hopen jullie te mogen verwelkomen!

Inschrijving afgelopen!
Datum
23/11/2016
Organisatie
Van Havermaet
Aanvang en tijdsduur
19u00 tot 20u30
Locatie
Kasteel Ter Poorten
Diepenbekerweg 65
3500 Hasselt
Programma
19u00 onthaal met verfijnde hapjes
19u30 aanvang infosessie
20u30 einde en mogelijkheid tot informeel overleg
Sprekers
Dietert Gielen, Partner – Business Controlling
Frederic Heylen, Manager Tax – Notarieel jurist



Inschrijven tot 18/11/2016
 

Schrijf u nu in!

 

Btw plichtig? JaNee

in

  • Ik wens deze personen graag in te schrijven

 

Helaas. Dit event is reeds volzet. We houden u graag op de hoogte van een nieuwe sessie.
Laat dus gerust uw e-mailadres hieronder achter.